onsdag 6 september 2017

Välkommen!

Du har hittat till min presentationssida.
En helt ny innehållsrik sajt kommer i höst.

Jag arbetar med det som gömmer sig i mellanrummen.
Där det intressantaste och mest utmanande finns.
Mellan ämnena. Mellan branscherna. Mellan medvetandena.

Jag håller föredrag, seminarier och samtal om gränsöverskridande samhälleliga, vetenskapliga, konstnärliga, existentiella frågor - sådant som skapar förståelse och insikt i en snabbföränderlig och förvirrande värld.

På gång i höst, bland annat (för uppdateringar och detaljer, följ mig på Facebook):
20 september: Föredrag och samtal i Kungsbacka konsthall.
19 oktober: Samtal i serien Urban Talks i Borås.
11 november: Konstsamtal med Madeleine Hatz på Konstakademien, Stockholm.
23 november: Föredrag på Norrköpings konstmuseum.
26 november: Eric Schüldt och jag samtalar på Sigtunastiftelsen.
Fler events tillkommer.

Kulturjournalisten Eric Schüldt och jag har gjort ett 50-tal radioprogram tillsammans, särskilt serierna Människan och maskinen, Kunskapens träd och Myter & Mysterier.

Tillsammans med konstnären Lars Noväng har jag skapat Konversatoriet, en annorlunda form för offentliga samtal som når djupare.

Jag och Nicklas Mattsson (tidigare Svenskt Näringsliv) har grundat nättidskriften Mooria. Att vara människa. Nu.

Och läs gärna mina krönikor i Digital Life!

Annat aktuellt:
På SVT Play kan du se Thomas Jacksons film Sök och du skall finna med mig och Eric Schüldt (bilden).
Eric och jag har gjort 10 nya avsnitt i serien Människan och maskinen för SR.
Mina Tankar för dagen i SR P1: Träng inte undan ormen i dig, Den större människan, Knastertorra skal.

Rätt mycket av vad jag gör och har gjort kan du se här.
Kontaktinfo här.
Hör gärna av dig om du också känner att det är i mellanrummen det verkligt viktiga finns!
Vem vet vad vi skulle kunna hitta på tillsammans!

Här på Diakrino finns några äldre blogginlägg, men i den mån jag skriver sådana numera hittar du dem enbart på Infontology.
Du kan följa mig på Facebook.
Du hittar mig också på Twitter (dock sällan numera).

Vi hörs, hoppas jag!